Hem / Press och media

Pressmeddelanden

Pressbilder

Nedanstående pressbilder får endast användas i redaktionella texter om Norrbottens museum. Vid användning av bilder ska Norrbottens museum och fotografens namn anges. Bilderna får endast användas i anslutning till artiklar om Norrbottens museum.

Klicka på valfri bild så öppnas den i ett nytt fönster. Högerklicka sedan på bilden och välj "spara bild som".

Norrbottens museums byggnad

Museum Vinter Liten  Museum Sommar Liten

Foto: Catrine Backman ©Norrbottens museum

Logotyp

Norrbottens museums logotyp finns i liggande och stående format. Välj det alternativ som ger bäst synbarhet där den ska användas. Logotypen får inte beskäras eller på annat sätt förändras.

Norrbottens museums logotyp får endast användas i sammanhang där museet är avsändare eller samarbetspartner.

Filformat

EPS-format till tryck. Klicka på ZIP-ikonen för att ladda ner alla varianter av logotypen i EPS-format.
Folder Archive Zip Icon

JPG-format för digitala sammanhang och Officeprogram. Högerklicka på den länk du önskar och välj "spara länk som" för att ladda ner logotyp.

Nbmuseum Ligg Svart Rgb Liten
Liggande, svart bakgrund - STOR
Liggande, svart bakgrund - LITEN

Nbmuseum St Svart Rgb Liten
Stående, svart bakgrund - STOR

Stående, svart bakgrund - LITEN

Nbmuseum Ligg Vit Rgb Liten
Liggande, vit bakgrund - STOR
Liggande, vit bakgrund - LITEN

Nbmuseum St Vit Rgb Liten
Stående, vit bakgrund - STOR

Stående, vit bakgrund - LITEN

PNG-format för digitala sammanhang och Officeprogram. Högerklicka på den länk du önskar och välj "spara länk som" för att ladda ner logotyp.

Nbmuseum Ligg Transp Rgb Liten
Liggande, transparent - STOR